Länge sen sist!

Ja, nu var det ett tag sen, tänkte uppdatera lite...Kan bli långt!

Förra torsdagen så kom vi hem halv tolv:s ganka jobbigt men kul:) och på fredagen så kom söt till mig:) sedan bar det iväg ut till Kättbo (Mitt barndomshem och by). Vi skulle nämligen provjobba på en vägkrog som heter johannisholm.

Lördagen
Eftersom mor eller ingen annan var i kättbo så hade vi problem med att ta oss dit. Ägarna, som snälla är erbjöd sig att hämta:) En av dem är hollendare och en är tysk, och dom förstår svenska om man pratar sakta men vi kom fram till redan på ditfärden att det var lika bra att prata engelska hela tiden.  Men lördagen var nog den roligaste arbetsdagen på länge...allt började med att när vi hoppade in i bilen och söt skulle stänga dörren så åkte ett skydd lös som satt vid hantaget (En volvo combi, gammal!) och det första Jylle (Hollendaren, en han) sa var: The first day and you have already broke my car! och skrattade lite... Och som tur är så är dom inte heller så bra på engelska, tur för mig:p   Sedan kom vi till resturangen och när det var tomt på folk så skulle vi skura golvet. Jag tog en skurhink, hälde  i vatten och såpa och skulle precis börja trycka ur vattnet ur moppen...Och vad händer då?  Jo, jag välter hela hinken på golvet!  Sedan när jag ska börja torka upp det så bryter jag sönder moppen (men den var redan trasig så jag bara böjde till den mer) och steffie kommer springande och säger: Oh, you broken it!  Och jag får ju lite lätt panik och försöker säga att det redan var så, och när hon förstår vad jag menar så säger hon: Oh, I'm gone talk to victor!  Och det var han som hade haft den sist. När då moppen är sönder och vattnet är över golvet så börjar steffie hälla ut vatten på resten av golvet. Både jag och söt blev förvånade och bara tittade på varandra. Sedan förklarar hon att vi får ta borstrar med högt skaft och skura golvet så sen skrapa bort vattnet.   När det var klart och halva dagen hade gått så kommer hon och säger till söt: Du kanske ska vända tröjan rätt!   Då har han gått med den ut och in halva dagen:p  ha ha

Söndag
Söndagen så gav vi oss ut i blåsvädret på sjön och fiskade, vi fick två var:)  först fick söt en jätte liten= Small,  sen fick jag en lite större= Medium, och sedan så fick jag en som inte fick plats i hinken, fisken var för lång:p = ExtraLarge   Sen så fick olle en som var lite mindre och större nämligen en = Large. Allt var aborrar.      Vi släppte i dem igen.
Vi bestämde oss för att vara kvar tills på måndagen!

Måndagen
Då åkte vi till rättvik för att träffa min bästa kompis och hennes pojkvän, skulle planera cykeltur som startar nu på måndagen!  Sedan åkte hon och han till leksand och jag och söt till söt's stuga. Vi ville paddla men kanoterna var inte i än, det slutade med att vi låg på en filt ute i två timmer och sedan spelade vi kort och gjorde mat.

Tisdagen
Var i skolan och hade ponnytrav, jag och söt körde en häst:) han var jätteduktig trots att han aldrig gjort det förr:)
Sedan spöade våran klass hästtvåorna i brännboll! Åkte hem och sov hemma.

Onsdagen
Då kom en kompis och hämtade upp mig sen åkte vi till Rättvik, skolavslutning...Efter det så åkte söt, jag, kompisen och hennes två kompisar och åt pizza. Sedan skulle söt åka och städa ur stugan och vi åkte och tittade på studenterna. Trist som det var hade jag inget att göra på kvällen för min kompis skulle på krogen och jag ligger bara tre dagar efter men kunde ju inte hänga med på grund av att dom skulle ju inte släppa in mig. Men det började ösregna så hon tappade lusten att gå ut och vi åkte hem till mig och såg på film istället.   

Idag, torsdag
Nu börjar karuseller...Jag fyller ju år på Lördag, 18!!! Och pappa skulle jobba då så vi tar firandet idag istället:)  ska bli kul:)    Men nu ska jag gå och göra nått vettigt:p  fast vad det vet jag inte:p

Ha det bra! 

Kommentarer
Postat av: Barca

Kära hjärtanes vad mycket det blev : P

Visst är det jobbigt när man inte har skrivit

på ett tag och har så mycket att berätta? : P

2008-06-12 @ 18:38:52
URL: http://barca8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0