Det andra för idag

Men som sagt jag måste ju skriva ikapp:p
Idag har det varit en skön dag...jag började först vid åtta och då var det frukost som skulle ätas:p sen efter fruksten blev det full fart! Vi skulle flytta 15 kor ca 3 kilometer och vi kunde bara ta fem åt gången... så det blev tre hela vändor. Sen till tråga på allt så kom det en timmerbil och skulle lasta timmer (På samma väg där vi skulle förbi!) så kom vi förbi? nej, hon med kossorna på kärran fick åka omvägar och vi fick gå aslångt...sen skulle vi iväg och flytta galna kossor till e annan hage. Det slutade med att en annan tjej fick en kossa på foten och jag blev klämd. Som tur va så hade hon stålhetta i skona...och det blev sånt utbrett tryck på mig så jag känner ingenting nu men då gjorde det lite ont. Ni förstår tre kossor skulle tränga sig ut i en liten dörrpost, och det vte ju alla hur det går..det går inte och står man ivägen när en ko verkligen vill något så är man ganska körd! Efter det fick vi två timmars lunch och jag spenderade en halvtimme genom att äta och resten framför datorn. Det var bland annat då jag fixade bloggen:)   Sedan var det bara och ut å mjölka alla 150 kor... men jag fick lov att ta en kort rast där emellan för jag blev så trött...eftersom jag är förkyld...   Och man ska ju se det possetiva i allt, idag fick jag sluta en halvtimme
tidigare:) sex istället för halv sju:)   Det börjar kännas ännu mer okej här nu på gården så det är bra.
Sen blev det dusch och ätning. Och husmor har bakat en underbart go kladdkaka så jag tänker sätta mig framför tv:en och bara sega!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0