Nått nytt:p

Ja, jag hade tänkt börja skriva lite blogg nu då...men som sagt så e jag ny så ni får inte klaga:p

Eftersom jag började med bloggen idag så missade jag ju en dag igår...så det skriver jag idag:)
Som de flesta kanske vet så är vi ju ute på praktik nu, har varit det sen vecka 18. Jag inledde min praktik hos djurmagazinet i mora. Det blev två galna veckor med Bambi (en tjej ur klassen) och vi hade jättekul. Detta var då vecka 18-19. Vecka 20 och 21 så bodde jag hos min farbror och hans sambo i malung. Roliga veckor må jag säga med en låntur till kvarnstensbrottet. Vecka 20 så var jag hos en veterinär. Lärorikt må jag säga. Vecka 21 var jag i malungs ridskola och på måndagen efter fyra timmar flög jag av en häst. Gick bra förutom lite ont i ryggen och nacken.


Nu de sista två vekorna så är jag på en bondgård i stora skedvi....så här kommer...
...Måndagen!
Och såklart så fick jag ont i halsen natten till måndagen. Så nu e jag förkyld också. Och då får man veta annat roligt också.... Från början hade jag fått information om att jag började nio, men sen när jag kom till ladugården så fick jag order om att börja kvart över fyra. Det skulle strös. när klockan var åtta åt vi frukost och vid halv nio fick jag rast till elva. Så jag bestämde mig för att gå in och sova. Då sa dom även att dom skulle höra av sig när jag började. Vid halv tolv ringde dom och väckte mig och vi begav oss ut för att titta till kor. Sedan åt vi lunch och vid halv tre började allt om. Då skulle kossorna mjölkas med mera, vi mjölkade från fyra till sex och halv sju slutade jag äntligen. Gick in och duschade och åt sen blev det en helkväll framför tv:en... somnade vid halv elva.

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Pär

Hej! Kul att du också börjat blogga! Ingen fara med namnet, det hade jag inte en tanke på. Förstod knappt vad du menade först... ;)

2008-05-27 @ 16:43:17
URL: http://lps.blogg.se
Postat av: Barca

Vad söt du är : p
Pelli2 : )
Välkommen till bloggens värld : )
Tack så mycket för reklamen!
Så fort jag kan komma in på min blogg
så ska jag göra en länk till din blogg också : )
puss på dej

2008-05-27 @ 19:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0